Autentičnost


Být více autentická? Tak to bych rozhodně chtěla. Dělat věci naplno, říkat co si opravdu myslím, i když to druhé může chvíli bolet. Ale není to lepší, než žít v nevědomosti?
Tuto otázku jsme včera rozebírali u mého psychoterapeuta. Ano, chodím na terapie, a konečně jsem se za to přestala stydět, chodím tam ráda. Ta doba, kdy jsem to zatloukala dokonce i před vlastními rodiči je naštěstí pryč. Protože jsme dospěla k názoru, že když Vás bolí ruka, něco se Vám stane, jdete k lékaři. A když nemocné tělo potřebuje lékaře, o to víc si myslím, že i nemocná duše potřebuje svého odborníka.
Nemám úplně ráda psychology, psychiatry a další. A to nemyslím tak, že by byli špatní. Ale nechci mít „nálepku“, diagnosu. Tak jsem objevila v té době, v městě, kde jsem studovala jednoho úplně skvělého muže, teď už pro mě má větší cenu, je to přítel. Takový ten opravdový, co Vás nesoudí, ale řekne svůj názor. Abych to uvedla na pravou míru: pracuje v rodinné poradně.
A včera mi řekl důležitou věc.
 „Blondýno, buď více sama sebou, tak jako to umíš. A já vím, že to umíš. Neřeš stereotypy, názory druhých vždy nemusí být správné. Dělej věci, tak jak je cítíš.“
Ale víte i mě občas přepadne strach, díky tomu, jak jsou všichni kolem dokonalí, „happy“, co když to nepřijmou?
Není to lehké říci, hlavně pro mě, i když se snažím být svá, pravdivá sama před sebou.“ Promiň, ale dneska tě nechci vidět, nechci, aby sis chodil k nám prát. Nebo, nechci ti odpovídat, nepiš mi, jsi pro mě jak toxický upír, co mě vysává."
 Ale i to pozitivní, příklad chci kamarádovi upéci dort k narozeninám, a už zase všude slyším, nedělej to, co si ostatní pomyslí, holky toto nedělají, kašli na něj, nemá to s ním budoucnost, budeš ho táhnout za s sebou."
 Ten kamarád je pro mě víc, než kamarád, a dokonce to ví. A jsme v pohodě. Všechno je tak jak má být, a i přesto mě občas ovládnou názory ostatních.
Asi před týdnem jsem dočetla knihu - Odpojený muž od Philipa Zimbarda, mimochodem doporučuji!! ☺
A došlo mi, co i Philip v knize zmiňuje. Virtuální svět nás od sebe čím dál více vzdaluje. Všechny ty komunikační platformy nám dle mého (i jeho) názoru více škodí. Myslím si, že je to dobrý sluha, ale špatný pán. A bohužel v mém okolí tyto platformy už více vládnou, než aby sloužily.

Nenechte se ovládnout názory druhých, mohou to být dobré rady, ale pořád jsou to jenom rady.
Buďme více autentičtí! 

Komentáře