Makové muffiny

Já a v kuchyni?? Zbláznili jste se? Tak takto nějak bych reagovala, ještě tak minimálně před dvěma lety. Ale doba se mění a my s ní.  Pořídila jsem si úplně nejroztomilejší kuchařku na světě a začala. Chytlo mě to tak, že momentálně v karanténě peču i 2x do týdne. Čím déle peču, tím více se mi daří. Ne, že bych neměla, co jiného na práci. Ale známe to asi všichni.
Momentálně (asi to tak zůstane) jsem trošku handicapovaná, protože nemohu jíst pšenici, sladké, cukr, mléko a další věci.  Ale jako velký problém to nevidím, neboť sladké: koláče, buchty, dorty atd.  jsem nikdy moc nejedla. A už vůbec se s ovocem. Ale co bych za zdravější a krásnější pleť neudělala. A tak peču hlavně pro rodinu, přátele a mého milého. 😊

 Dnes jsme se rozhodla dát sem recept na makové muffiny, které jsem pekla podle receptu Lucie Arichtevy. A musím Vám říct, že se mi vážně povedly. A to si neříkám často. A zaprášilo se po nich
jedna radost.
Momentálně je pro mě její blog velkou inspirací, tak snad bude i pro Vás.

Ingredience (na 14 ks)
200 g hladké mouky
100 g povoleného másla
150 g cukru krupice
3 vejce pokojové teploty (žloutky a bílky zvlášť)
200 ml mléka
100 g mletého máku
2 zarovnané lžičky prášku do pečiva
1/2 lžičky jedlé sody
špetka soli
špetka mleté skořice
2 lžíce citronové šťávy

Horkovzdušnou troubu předehřeji na 170 °C.
Máslo vyšlehám společně s cukrem a žloutky. Mouku smíchám s práškem do pečiva, jedlou sodou, solí, skořicí a mákem. Tuto směs vmíchám do žloutkové směsi (bude hodně hustá) a přiliji mléko (já přidávala mléko bez laktózy). Rozmíchám, a nakonec přidám pevný sníh z bílků. Pečeme 20 minut.


Dobrou chuť! 

Komentáře